عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهر جدید پرند و آدرسwww.parandmelk.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






زمان افتتاح مترو تهران پرند
 
160147 -۱۲ مرداد ۱۳۹۲
عملیات احداث خط متروی تهران پرند از سال 89 آغاز شده و از ابتدای سال 91 اجرا و تکمیل عملیات زیرسازی، روسازی، ساخت تقاطع‌ها و ایستگاه‌های پنج‌گانه در حال انجام است که طبق وعده مسئولان تا پایان سال افتتاح می‌شود.

 رییس‌جمهور در آخرین روز ریاست‌جمهوری خود از مترو تهران فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) شهر جدید پرند بازدید کرد. متروی تهران - پرند با همکاری وزارت راه و شهرسازی و شرکت متروی تهران حد فاصل ایستگاه شاهد در جوار بهشت زهرا(س)، خط یک متروی تهران را به خط در حال احداث شهر جدید پرند متصل می‌کند.

طول این مسیر که به منظور تأمین دسترسی و اتصال شبکه متروی تهران به نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، شهر واوان، فرودگاه امام خمینی(ره) و شهر جدید پرند متصل می‌شود 50.3 کیلومتر است.

عملیات احداث این خط که از سال 89 آغاز شده از ابتدای سال 91 اجرا و تکمیل عملیات زیرسازی، روسازی، ساخت تقاطع‌ها و ایستگاه‌های پنج‌گانه آن به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء واگذار شد.

این خط مترو فاصله شهر جدید پرند تا نقطه اتصال شبکه متروی تهران را به طول 50.3 کیلومتر در مدت زمان 38 دقیقه طی می‌کند و تاکنون حدود 62.5 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. رییس جمهور در این بازدید وارد شهر پرند نشد و تنها از مترو این شهر بازدید کرد.

پیش‌تر مشاور وزیر راه و شهرسازی از اتمام پرونده مسکن مهر پرند تا آذر ماه و بهره‌برداری از متروی پرند تا پایان سال به ایسنا خبرداده بود و گفته بود: تاکنون 20 هزار واحد از 95 هزار واحد مسکن مهر پرند افتتاح شده است. همچنین با توجه به برنامه این شهر باید ماهانه 10 هزار واحد مسکونی مهر به متقاضیان تحویل داده شود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهر جدید پرند , آخرین خبرها , ,
:: برچسب‌ها: شهرجدیدپرند،مسکن مهرپرند، قیمت آپارتمان در پرند،قیمت خانه در پرند،قیمت زمین،تجاری در پرند ,
:: بازدید از این مطلب : 1715
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عارف کریمی
ت : دو شنبه 28 مرداد 1392
شرط جدید تحویل مسکن مهر پرند
 
160261 -۱۴ مرداد ۱۳۹۲
پیش‌خریداران واحدهای مسکن مهر پرند که مقرر شده تا پایان مهر ماه واحدهای خود را تحویل بگیرند باید قبل از تحویل واحدها 30 درصد آورده مشخص شده در قرارداد پیش‌فروش را برای تسریع در تحویل، واریز کنند.

حبیب‌الله چاغروندی اظهار کرد: براساس برنامه زمان‌بندی شده تحویل واحدهای مسکن مهر پرند مقرر شد از سی‌ام مهر ماه حدود 11 هزار واحد مسکن مهر در این شهر براساس آورده متقاضیان واگذار شود.

وی با اشاره به افزایش 13 درصدی قیمت واحدهای مسکن مهر پرند در سال گذشته گفت: افزایش قیمت‌ واحدهای مسکن مهر پرند در پروژه‌های مختلف از دو تا پنج میلیون تومان بود که امیدواریم از طریق افزایش تسهیلات مبلغ وام مسکن مهر تامین شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان این‌که متقاضیان باید هنگام تحویل واحدشان کل آورده خود را پرداخت کنند، اظهار کرد: هزینه افزوده شده برای هر واحد با اختصاص وام یا از طریق پرداختی خود متقاضی دریافت می‌شود.

به گفته چاغروندی با توجه به نهایی شدن قیمت واحدهای پیش‌فروش شده و برنامه زمان‌بندی تحویل مسکن مهر پرند، شرکت‌های خدمات‌رسان نیز باید خدمات خود را تا زمان تحویل واحدها تکمیل کنند. وی تاکید کرد:‌ پیش‌خریداران واحدهای مسکن مهر پرند باید نسبت به واریز 30 درصد باقیمانده حساب خود اقدام کنند.

در شهر جدید پرند قرار است 95 هزار واحد مسکن مهر ساخته شود که تاکنون حدود 11 هزار واحد ساخته و به متقاضیان واگذار شده که طبق وعده وزیر راه و شهرسازی باید واحدهای باقیمانده تا پایان سال واگذار شوند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهر جدید پرند , آخرین خبرها , ,
:: برچسب‌ها: شهرجدیدپرند،مسکن مهرپرند، قیمت آپارتمان در پرند،قیمت خانه در پرند،قیمت زمین،تجاری در پرند ,
:: بازدید از این مطلب : 940
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عارف کریمی
ت : دو شنبه 28 مرداد 1392
تحویل ماهانه مسکن مهر پرند چه شد؟
 
 
160689 -۲۳ مرداد ۱۳۹۲
تحویل ماهانه 10 هزار واحد مسکن مهر از 95 هزار واحد درحال ساخت در شهر پرند از جمله وعده‌های وزیر راه وشهرسازی دولت دهم بود که فقط در یک دوره 10 هزار واحد به متقاضیان واگذار شد و تحقق این وعده در ماه‌های بعد ادامه نیافت و طبق آخرین گفته مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند ادامه تحویل واحدها از پایان مهر ماه خواهد بود که در واقع با چهار ماه تاخیر صورت می‌گیرد.

اواخر اردیبشهت‌ ماه امسال علی نیکزاد در بازدید خود از شهر جدید پرند از تحویل ماهانه 10 هزار واحد مسکن مهر این شهر خبرداد و گفت: این واحدها با همه امکانات شامل آب، برق، گاز و تلفن به متقاضیان تحویل داده می‌شود اما این واگذاری فقط در ماه تیر صورت گرفت و نه تنها خبری از ادامه روند تحویل نیست بلکه واگذاری مجدد واحدها به چهار ماه دیگر موکول شده است.

طبق وعده نیکزاد با تحویل ماهانه این تعداد واحد مسکن مهر تا شهریور باید حدود 60 هزار واحد مسکن مهر پرند به همراه مترو، فضاهای مذهبی، انتظامی، تجاری و آموزشی به بهره برداری می‌رسید اما با گذشت حدود سه ماه از این وعده، تنها 10 هزار واحد تحویل داده شده است.

وزیر راه و شهرسازی دولت دهم در آخرین اظهارات خود درباره شهر جدید پرند گفته بود 20 هزار واحد آماده تحویل داریم که به زودی به متقاضیان واگذار می‌شود و تعدادی فضای آموزشی نیز در انتهایی‌ترین منطقه فاز 6 برای سال تحصیلی آینده آماده شده است اما هیچ یک از این واگذاری‌ها صورت نگرفته است.

در این باره حبیب‌الله چاغروندی - مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند - گفت: ساخت 95 هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند برنامه‌ریزی شده که تاکنون 11 هزار واحد تحویل داده شده و بقیه واحدها طبق وعده وزیر راه و شهرسازی تا پایان سال واگذار می‌شوند. به گفته وی مرحله دوم واگذاری‌ها از 30 مهر ماه آغاز و 11 هزار واحد به متقاضیان تحویل داده می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهر جدید پرند , آخرین خبرها , ,
:: برچسب‌ها: شهرجدیدپرند،مسکن مهرپرند، قیمت آپارتمان در پرند،قیمت خانه در پرند،قیمت زمین،تجاری در پرند ,
:: بازدید از این مطلب : 649
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عارف کریمی
ت : دو شنبه 28 مرداد 1392
مسکن مهر پرند آماده تحویل
 
 
160690 -۲۳ مرداد ۱۳۹۲
11 هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند در 30 مهرماه تحویل متقاضیان می شود که برای این منظور پیش خریداران واحدها باید تا پایان مرداد آورده خود را تکمیل کنند.

11 هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند آماده واگذاری شده است که براین اساس پیش خریدان مسکن مهر برای پیشرفت سریع پروژه و تکمیل واحدها باید باقیمانده آورده خود را مطابق با نوع پروژه واریز کنند. این واحدهای پیش فروش شده که بیشتر در مرحله نازک کاری قرار دارند 30 مهر ماه به مالکان تحویل داده می شود که برای این منظور پیش خریداران باید تا پایان مرداد نسبت به واریز کامل مبلغ آورده خود اقدام کنند.

بر اساس این گزارش پیش خریداران پس از واریز مبلغ قرارداد، از ابتدای مهرماه به سالن شماره 3 کارگزاری مسکن مهر پرند مراجعه کنند تا مراحل اداری پروژه انجام گیرد. ضمنا مبلغ نهایی آورده پیش خریداران واحد های تحویلی مسکن مهر پرند نیز در زمان تحویل اعلام می‌گردد.

این واحدها در پروژه های زیر تحویل داده می شوند: یادمان بنا 1، درنا آوند، آرس کاپی، نوین ساز فردا، عمران گستران پایدار، اورین پادیر، سرمایه‌گذاری سامان 1، آمیتیس ساز هستی 1، الوند ساز شهر، کوزو و اسکی حصار پارس2 ، پولاد پادیر 1، اساس گستر شرق، اینتا و اینان پارس، ارژن سازه ایلیای کویر، مرتبه‌سازان نواندیش پارسیان، آذر گستران میانه، سازانه بتن، آرکوپات، آبادگران نواندیش سما، آبادگران دهدشت 1، عمران دارآباد، اسکان سازان پردیس 1، آبادگران دهدشت 2 ، نوآوران اسکان، میلاد کاوش مهر، کیان صنعت سیال، پردیس سازان نوید و نیلگون صفا.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهر جدید پرند , آخرین خبرها , ,
:: برچسب‌ها: شهرجدیدپرند،مسکن مهرپرند، قیمت آپارتمان در پرند،قیمت خانه در پرند،قیمت زمین،تجاری در پرند ,
:: بازدید از این مطلب : 1228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عارف کریمی
ت : دو شنبه 28 مرداد 1392
مهلت واریز آورده مسکن مهر پرند
 
 
160717 -۲۳ مرداد ۱۳۹۲
پیش‌خریداران واحدهای مسکن مهر پرند باید تا پایان مرداد آورده خود را واریز کنند تا از ابتدای آبان واحد ثبت‌نام شده به آنها تحویل داده شود.

بر اساس اطلاعیه شرکت عمران شهر جدید پرند پیش‌خریداران مسکن مهر پرند باید هرچه سریع‌تر نسبت به پرداخت مابقی واریزی خود اقدام کنند تا بتوانند از پایان مهرماه واحدهای خود را در فازهای پنج و شش تحویل گیرند. پیش‌تر مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند به ایسنا گفته بود: آغاز تحویل واحدهای مسکن مهر پرند از پایان مهرماه است.

با توجه به نهایی شدن قیمت واحدهای پیش فروش شده مسکن مهر پرند که بیشتر در مرحله نازک کاری هستند، پیش خریداران واحدهای تحویلی 30 مهر ماه باید تا پایان مرداد ماه نسبت به واریز کامل مبلغ آورده خود طبق قرارداد پیش فروش اقدام کنند تا روند ساخت و ساز، تکمیل و تحویل این واحدها بر اساس برنامه زمان‌بندی توافق شده با انبوه سازان در موعد مقرر انجام شود.

بر این اساس پیش خریداران واحدهای مسکن مهر پرند باید از واریز مبلغ قرارداد از ابتدای مهرماه با مراجعه به سالن شماره 3 کارگزاری مسکن مهر پرند نسبت به انجام مراحل اداری خود اقدام کنند. شرکت عمران شهر جدید پرند مبلغ نهایی آورده پیش خریداران واحدهای تحویلی مسکن مهر پرند را در زمان تحویل اعلام می‌کند.

به گفته این شرکت، پروژه‌های یادمان بنا 1، درنا آوند،‌آرس کاپی ، نوین ساز فردا،‌عمران گستران پایدار، اورین پادیر، سرمایه‌گذاری سامان 1، ‌آمیتیس ساز هستی 1، ‌الوند ساز شهر،‌ کوزو و اسکی حصار پارس2، مرتبه‌سازان نواندیش پارسیان، آذر گستران میانه، ‌سازانه بتن، آرکوپات،‌ آبادگران نواندیش سما، آبادگران دهدشت 1، ‌عمران دارآباد، اسکان سازان پردیس 1، آبادگران دهدشت 2، نوآوران اسکان،‌ میلاد کاوش مهر، کیان صنعت سیال، پردیس سازان نوید، نیلگون صفا در فازهای پنج و شش به متقاضیان تحویل داده می‌شود. پیش‌خریداران می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر نسبت به تحویل واحدهای خود به لینک - شرکت عمران شهر جدید پرند - مراجعه کنند.



:: موضوعات مرتبط: درباره شهر جدید پرند , آخرین خبرها , ,
:: بازدید از این مطلب : 768
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عارف کریمی
ت : دو شنبه 28 مرداد 1392
تکمیل و تحویل یک مدرسه در پرند
 
 
160719 -۲۳ مرداد ۱۳۹۲
یک باب مدرسه 9 کلاسه در فاز یک با هزینه 6 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت عمران پرند با پیشرفت 95 درصدی در حال تکمیل و تحویل به سازمان نوسازی مدارس استان تهران می باشد

یک باب مدرسه 9 کلاسه واقع در فاز یک شهر پرند با هزینه 6 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت عمران پرند با پیشرفت فیزیکی 95 درصدی در حال تکمیل و تحویل به سازمان نوسازی مدارس استان تهران جهت استفاده در سال تحصیلی 93-1392 می باشد. بر پایه این گزارش ساختمان این مدرسه در زمینی به مساحت 1655 متر مربع با زیر بنای 1050 متر مربع شامل 9 کلاس درس تجربی و نظری،کارگاه سمعی و بصری ، کتابخانه و سالن چند منظوره، ساختمان سرایداری و سرویس بهداشتی در حال تکمیل و بهربرداری در سال جدید تحصیلی می باشد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهر جدید پرند , آخرین خبرها , ,
:: برچسب‌ها: شهرجدیدپرند،مسکن مهرپرند، قیمت آپارتمان در پرند،قیمت خانه در پرند،قیمت زمین،تجاری در پرند ,
:: بازدید از این مطلب : 660
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عارف کریمی
ت : دو شنبه 28 مرداد 1392
متقاضیان مسکن مهر نگران نباشند
 
160821 -۲۵ مرداد ۱۳۹۲
مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند با اشاره به در حال ساخت بودن ۹۵ هزار واحد مسکن مهر در این شهر، گفت: متقاضیان این طرح نگران اتمام اعتبارات تسهیلات مسکن مهر نباشند، چراکه این موضوع مربوط به پروژه‌های کنونی پرند نمی‌شود.

حبیب‌الله چاغروندی افزود: با توجه به این که از قبل برای تامین تسهیلات پروژه‌های مسکن مهر پرند تصمیم لازم گرفته شده است، بنابراین مشکلی در این زمینه نداریم. اتمام اعتبارات شامل پروژه‌های جدیدی است که هنوز آغاز نشده است، به عبارتی دیگر با این تفاسیر پروژه‌ جدیدی انعقاد قرارداد نمی‌شود.

وی با اشاره به مصوبه افزایش 5 میلیون تومانی تسهیلات مسکن مهر در پایان عمر دولت دهم، تصریح کرد: بر این اساس تسهیلات مسکن مهر برخی از پروژه‌ها از20 به 25 میلیون تومان یا از 25 میلیون به 30 میلیون تومان افزایش می‌یابد که امیدوارم این موضوع شامل حال این پروژه‌ها نشود.

وی با اشاره به بعید می‌دانم این موضوع شامل حال این پروژه‌ها باشد و مربوط به پروژه‌های جدید است، گفت: در برنامه شرکت عمران پروژه‌های جدید را داشتیم، اما این مسئله بستگی به سیاست‌های دولت جدید دارد و باید ببینیم دولت در این زمینه چه تصمیمی می‌گیرد و آیا خط اعتباری ویژه را به این طرح اختصاص می‌دهد یا خیر.

مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند در پاسخ به این پرسش که با وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم در این زمینه جلسه‌ای داشته اید، گفت: خیر تاکنون جلسه با آخوندی نداشته‌ایم. در مجموع باید دید دولت یازدهم و وزارتخانه جدید مسکن مهر را به شیوه کنونی ادامه می‌دهد یا تغییرات ساختاری در آن اعمال می‌کند.

چاغروندی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش 5 میلیون تومانی تسهیلات مسکن مهر عملیاتی شده است، اظهار کرد: در آخرین جلسه هیات دولت دهم مصوبه افزایش 5 میلیون تومانی تسهیلات مسکن مهر به بانک مرکزی ابلاغ شد و شامل بخشی از پروژه‌های پرند می‌شود که البته نمی‌دانم که این مصوبه عملیاتی می‌شود یا خیر.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهر جدید پرند , آخرین خبرها , ,
:: برچسب‌ها: شهرجدیدپرند،مسکن مهرپرند، قیمت آپارتمان در پرند،قیمت خانه در پرند،قیمت زمین،تجاری در پرند ,
:: بازدید از این مطلب : 584
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عارف کریمی
ت : دو شنبه 28 مرداد 1392
پرونده مسکن مهر پرند بسته می‌شود
 
 
160841 -۲۶ مرداد ۱۳۹۲
مدیرعامل شرکت عمران پرند با اشاره به این‌که ساخت واحدهای مسکن مهر پرند تا بهار سال آینده به اتمام می‌رسد، گفت:‌مشکلی در خصوص هزینه ساخت پروژه‌های طرح مهر با ۲۰۰ پیمانکار شهر پرند نداریم.

حبیب‌الله چاغروندی با اشاره به در دست ساخت بودن 95 هزار واحد مسکن مهر در این شهر، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در فازهای 10 هزار واحدی، پروژه‌های مسکن مهر به بهره‌برداری رسیده است، در این راستا در خردادماه 10 هزار واحد به متقاضیان واگذار شد و به وزارت راه و شهرسازی اعلام کردیم که 20 هزار واحد آماده افتتاح است.

وی افزود:‌ بر اساس برنامه قرار بود 10 هزار واحد فاز 3 (تیرماه) و 10 هزار واحد فاز 4 (مرداد) با حضور مسئولان دولت دهم به بهره‌برداری رسمی برسد، اما این اتفاق روی نداد تا بدون افتتاح بخشی از این پروژه‌ها به متقاضیان واگذار شود. وی تصریح کرد:‌ 21 هزار واحد قبلا به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسیده است، کار 20 هزار واحد دیگر نیز به اتمام رسیده و متقاضایان پس از دریافت دفترچه اقساط در آنها ساکن می‌شوند. پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال و حداکثر بهار سال آینده همه پروژه‌ها به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به این‌که زمان افتتاح 44 هزار واحد باقیمانده به عملکرد پیمانکاران بستگی دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 200 پیمانکار در پروژه‌های مسکن مهر پرند فعالیت می‌کنند، با توجه به این‌که پروژه برخی از پیمانکاران به دلایلی متوقف می‌شود، از این رو نمی‌توانیم تاریخ دقیقی را برای افتتاح واحدهای باقیمانده اعلام کنیم، اما به‌طور قطع ساخت مسکن مهر پرند تا پایان خرداد سال آینده به اتمام می‌رسد.

اختلاف قیمتی با پیمانکاران نداریم

مدیر عامل شرکت عمران پردیس در پاسخ به این پرسش که آیا مشکلات مربوط به اختلاف قیمت مد نظر پیمانکاران برطرف شد، گفت: سال گذشته بر اساس دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی مبلغی به هزینه ساخت مسکن مهر افزوده شد و به غیر از این مبلغی اضافه نشده است. چاغروندی با اعلام اینکه با پیمانکاران مشکلی نداریم، افزود: البته پیمانکارانی که عقب‌تر هستند و پروژه‌های آنها در مرحله اسکلت قرار دارد ممکن است از نظر قیمتی تا حدودی با مشکل مواجه شوند.

وی همچنین با بیان این‌که آب، برق و گاز واحدها در حال انجام است، تصریح کرد: سرعت ساخت مسکن بیشتر از ایجاد زیرساخت‌های مربوط به آب، فاضلاب، برق و گاز است، از این رو ساخت بسیاری از واحدهای مسکونی در حال حاضر به پایان رسیده است، اما به دلیل نبود خدمات زیربنایی قابل واگذاری به متقاضیان نیستند.

وی با تاکید بر این‌که سرعت ساخت با سرعت خدمات رسانی همخوانی ندارد، خاطرنشان کرد:‌ به‌طور معمول واحدهایی که ساخته می‌شود مدتی بدون خدمات می‌مانند تا زمانیکه خدمات‌رسانی به آنها انجام شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند در پاسخ به این پرسش که چند واحد تکمیل شده بدون خدمات زیربنایی در پرند وجود دارد، گفت: تعداد زیادی از این واحدها داریم که به دلیل نبود آب و گاز مجبوریم اجرای بخشی از امورات را به تاخیر بیاندازیم. طبقه همکف بسیاری از بلوک‌ها را نمی‌توانیم به دلیل انشعابات آب و گاز آماده کنیم و مجبوریم در این نقطعه ساخت و ساز را نگه داریم.

چاغروندی با بیان این‌که آمار این مسئله را باید استحصال کنم، گفت:‌ همیشه این‌گونه بوده و سیکل خدمات‌رسانی به پروژه‌های مسکن مهر پرند متاسفانه معیوب است.



:: موضوعات مرتبط: فایلهای فروش , آخرین قیمتها , درباره شهر جدید پرند , درباره ما , مترو شهرجدیدپرند , ,
:: برچسب‌ها: شهرجدیدپرند،مسکن مهرپرند، قیمت آپارتمان در پرند،قیمت خانه در پرند،قیمت زمین،تجاری در پرند ,
:: بازدید از این مطلب : 1269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عارف کریمی
ت : دو شنبه 28 مرداد 1392
یک میلیون خانوار در انتظار تصمیم وزیر
 
 
160863 -۲۶ مرداد ۱۳۹۲
تحویل بیش از یک میلیون واحد مسکن مهر، تامین خدمات روبنایی سایت ها و حمل و نقل شهرهای جدید به شهرهای مادر از بزگترین چالش های آخوندی در بخش مسکن است.

سر و سامان پروژه های مسکن مهر در شهرهای جدید اطراف تهران از بزرگترین چالش های آخوندی در وزارت راه و شهرسازی است زیرا بیش از یک میلیون خانوار در انتظار تحویل واحدهای خود هستند تا هر چه زودتر با اجاره نشینی خداحافظی کنند. در واقع دولت دهم با وجود وعده هایی که برای خانه دار شدن تمامی ایرانیان داده بود نتوانست حتی تمام واحدهای مسکن مهر را در دوران خود به مردم واگذار کند و تنها حدود نیمی از این واحدها بنابر آمار این وزارتخانه به متقاضیان تحویل داده شده است.

براین اساس شهر جدید پرند به عنوان بزرگترین سایت مسکن مهر که برنامه ساخت 95 هزار و 300 واحد مسکن مهر در آن دیده شده است به شدت با مشکل تامین خدمات زیربنایی و روبنایی روبرو است و وزارت نیرو هم بارها اعلام کرده که بودجه کافی برای تامین زیرساخت ها را ندارد. گرچه دولت دهم سعی کرد با تخصیص اعتباراتی از چند منبع، این هزینه ها را جبران کند اما بازهم حجم بالای کار وزارت نیرو در شهرهای جدید نتوانست همپای ساخت مسکن، پیش برود و در نهایت تحویل واحدهای مسکن مهر به تعویق افتاد.

در حال حاضر در شهر جدید پرند که قرار بود در پایان وزارت علی نیکزاد به عنوان یک شهر امروزی دارای امکانات حمل و نقل مناسب و بازارهایی برای تامین نیازهای مردم باشد، تنها تلی از خاک با ساختمان های نیمه کاره است که متقاضیان را در هنگام بازدید از سایت های مسکن مهر متعجب می کند.

در واقع قول وزیر راه و شهرسازی دولت دهم مبنی بر تامین مترو پرند به جایی نرسید و تنها ریل گذاری بخشی از مسیر که از پرند تا فرودگاه امام خمینی بود به اتمام رسید و هنوز اقدامات خاصی در مابقی مسیر انجام نشده است این در حالی بود که نیکزاد قرار بود در خردادماه امسال مترو پرند را افتتاح کند و مترو هشتگرد را هم در نیمه اول امسال به اتمام برساند.

عدم تحویل بیش از 70 هزار واحد در پرند

براساس این گزارش تاکنون 25 هزار واحد در شهرجدید پرند واگذار شده است که تقریبا محوطه سازی تمامی این واحدها به اتمام نرسیده و مردم از زمین های خاکی برای رسیدن به واحدهای خود می گذرند و به دلیل نبود حمل و نقل مناسب با شرایط سختی به محل کار خود در تهران می روند.

گزارش ها حاکی از این است که ساخت و ساز واحدها که در دو سال اخیر با شتاب انجام می شد هم از اسفندماه سال گذشته به حالت نیمه تعطیل درآمده و پیمانکاران و انبوه سازان حاضر به ساخت مسکن با نرخ های تعیین شده از سوی دولت نیستند.

آنها معتقدند که افزایش نرخ مصالح ساختمانی در سال گذشته، هزینه های ساخت مسکن مهر را هم افزایش داده بنابراین دولت باید در نرخ کنونی تجدید نظر کند بنابراین ساخت و سازهای مسکن مهر در شهرهای جدید اطراف تهران به خصوص پرند و پردیس به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

ساخت مسکن مهر در شهر جدید پردیس هم تحویل واحدهای مسکن مهر با تاخیر زیادی روبرو است و وضعیت چند هزار واحدی که قرار بود در 6 ماهه ابتدای امسال به پیش خریداران واگذار شود هنوز نامشخص است ضمن آنکه در سال گذشته برای 80 هزار واحد دیگر هم ثبت نام انجام گرفت که هنوز در مراحل ابتدایی ساخت قرار دارند و پیمانکاران رغبتی برای ساخت از خود نشان نمی دهند.

از سوی دیگر، مصوبه هیئت وزیران در آخرین روزهای دولت دهم مبنی بر آزادسازی سندهای مسکن مهر هم از دیگر موضوعاتی است که باید از سوی وزیر راه و شهرسازی مشخص شود به این دلیل که آزادسازی سند بدون ایجاد سازو کارهای قانونی می تواند زمینه را برای سودجویی بیشتر دلالان از این بازار فراهم کند.

بنابراین به نظر می رسد که یکی از اولویت های وزیر راه و شهرسازی در دولت یازدهم ساماندهی به پروژه های مسکن مهر و تامین زیرساخت های این پروژه ها است تا هرچه زودتر متقاضیانی که از سال ها پیش در این پروژه ثبت نام کردند صاحبخانه شوند.



:: برچسب‌ها: شهرجدیدپرند،مسکن مهرپرند، قیمت آپارتمان در پرند،قیمت خانه در پرند،قیمت زمین،تجاری در پرند ,
:: بازدید از این مطلب : 583
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عارف کریمی
ت : دو شنبه 28 مرداد 1392
دو شهر جدید پرند و پردیس در نزدیکی تهران بیش از 188 هزار واحد مسکن مهر را به خود اختصاص داده که طبق وعده مسئولان قرار است تا پایان سال بیش از 150 هزار واحد نیمه تمام این دو شهر به متقاضیان تحویل داده شود!

 

در حال حاضر 93 هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس و 95 هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند درحال ساخت است که طبق وعده وزیر وقت راه و شهرسازی واحدهای نیمه تمام تا پایان سال باید به متقاضیان تحویل داده شود.

برنامه ساخت 93 هزار واحد مسکن مهر پردیس در دو مرحله درنظر گرفته شد که در مرحله اول آن از 13 هزار واحد 6500 واحد افتتاح و به متقاضیان واگذار شده و قرار است مابقی واحد‌ها تا پایان برنامه‌ مشخص شده تحویل داده شود. در مرحله دوم نیز ساخت 80 هزار واحد دیگر در پردیس از سال گذشته آغاز شد که باید از نیمه دوم امسال تحویل این واحدها شروع شود.

همچنین در شهر جدید پرند 95 هزار واحد مسکن مهر توسط شرکت‌های ایرانی و خارجی درحال ساخت است که تاکنون 25 هزار واحد افتتاح شده و مابقی نیز طبق وعده مسئولان دولت دهم باید تا پایان امسال آماده و واگذار شود.

براین اساس دولت جدید باید 70 هزار واحد باقی مانده مسکن مهر شهر جدید پرند و 85 هزار و 500 واحد در شهر جدید پردیس را تکمیل و به پیش خریداران تحویل دهد اما آنچه مهم است اینکه آیا تحویل بیش از 150 هزار واحد تا پایان سال امکانپذیر است؟



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهر جدید پرند , آخرین خبرها , ,
:: برچسب‌ها: شهرجدیدپرند،مسکن مهرپرند، قیمت آپارتمان در پرند،قیمت خانه در پرند،قیمت زمین،تجاری در پرند ,
:: بازدید از این مطلب : 620
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عارف کریمی
ت : دو شنبه 28 مرداد 1392
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentAvator->
<-CommentAuthor-> در تاریخ : <-CommentDate-> - - گفته است :
<-CommentContent->

<-CommentPage->